Chleb razowy

składniki:

  • 3/4 szklanki wody
  • 10dag drożdży
  • łyżka cukru
  • 2,5 szklanki mąki przennej razowej lub żytniej
  • 2,5 szklanki mąki kukurydzianej
  • szklanka mleka
  • 2 łyżki miodu
  • łyzka margaryny
  • 2 łyżeczki cukru
  • tłuszcz do formy

W polowie szklanki ciepłej wody rozmieszać drożdzę z cukrem i odstawić, by wyrosły. Wymieszać dwa rodzaje mąki, dodać mleko, pozostałą wodę, miód, tłuszcz, cukier i drożdze.Wyrobić gładkie ciasto. Natłuścić foremki, włożyć ciasto, zostawić jeszcze w cieple, by wyrosło, a potem piec w temperaturze 220°C ok.25 min.

6 komentarzy

Filed under sowa w kuchni

6 responses to “Chleb razowy

  1. irytek

    Podobno są specjalne maszyny do pieczenia chlebów. Na blogach o nich czytałam. Nigdy z czymś takim w realu się nie spotkałam:)

  2. irytek

    Finetko, dałabym sobie głowę uciąć, ze już tu wpisywałam komentarz:) Nawet pamiętam jego treść. Pisałam o tym, że podobno są specjalne maszyny do robienia chlega, czytałam o nich na blogach, ale nie mam pojęcia, gdzie się je kupuje. Dziwy jkoweś;)

  3. finetka

    Może nie nacisnęłaś wyslij.😉
    Też czytałam o tych maszynach, ale do sporadycznego piecenia raczej nie jest potrzebna.🙂

  4. finetka

    jak widac Twój komentarz się znalazł /wrzuciło go do spamu/ – pewnie podałaś coś inaczej niż zwykle, w ten zaginiony z dziupli tez wydłubalam🙂

  5. irytek

    hehe, to Ci dopiero ;))) nic w przyrodzie nie ginie😉. Przynajmniej Finetko wiesz, gdzie szukać🙂

  6. finetka

    hi hi rzecz w tym, że wiedziałam, że można je wydłubąć, ale jakoś nie mogłam trafić na spis, a dziś przypadkiem i udalo🙂 i teraz już wiem co gdzie

Skomentuj

