Pierożki w cieście francuskim

składniki dla 4 osób:

  • 400g ciasta fracuskiego (mrożonego)
  • 3 pory
  • opakowanie filetów anchois w oleju
  • 6 ząbków czosnku
  • 4 łyżki rosołu (może być z kostki)
  • 4 plastry sera gouda
  • 2 łyżki masła
  • 3 łyżki śmietany
  • 2 żółtka
  • łyżka oleju
  • łyżka posiekanej natki
  • sół
  • pieprz
  • tłuszcz do formy

przygotowanie:

Pory dokladnie oczyścić, umyć. Odkroić zieloną część liści i białą piętkę. Resztę warzywa pokroić w talarki. Podsmażyć na rozgrznaym oleju wymieszanym z rosołem. Dusić ok. 5 minut.

Anchuois osączyć i drobno pokroić. Czosnek obrać, posiekać. Razem z anchois dodać do porów, zalać śmietaną. Dusić następne 5 minut. Do lekko ostudzonego farszu dodać żółtko, natkę. Doprawić pieprzem.

Ciasto francuskie lekko rozmrozić i cienko rozwałkować. Wyciąć z niego 4 kwadraty. W jednym rogu każdego kwadratu położyć farsz i przykryć go plastrem żółtego sera. Ciasto złożyć po przekątnej tak, by powstał trójkąt. Brzegi ciasta zwilżyć wodą i zlepić ręcznie lub specjalnym przyrządem. Ulożyć na natłuszconej blasze /lub papierze do pieczenia rozlożonym na blasze/. wierzch nakłuć widelcem i posmarować rozmąconym jajkiem. Piec ok. 12 minut w temperaturze 230-240°C.

6 komentarzy

Filed under sowa w kuchni

6 responses to “Pierożki w cieście francuskim

  1. irytek

    Finetko, ależ robisz smaka:)To musi być pyszne! Ja dziś miałam pierogi ruskie:)

  2. finetka

    To jest właśnie przepis, ktory mnie natchnął.🙂

  3. irytek

    Finetko, a wypróbowałaś go? I jak smakowało?:))

  4. finetka

    No przecież pisałam o moich francuskich, w dziupli. Robiłam z całkiem innym nadzionkiem. Ten przepis mnie tylko natchnął do działania.🙂

  5. irytek

    Aaaa rozumiem, czasem muszę zaskoczyć;)

Skomentuj

