Sałatka śledziowa

Składniki:

  • 2 filety śledziowe
  • mała cebula
  • łyżka posiekanego szczypiorku
  • 2 jabłka
  • łyżka kwaśnej śmietany
  • sok z cytryny
  • liście sałaty do dekoracji
  • sól
  • pieprz

Śledzie podzielić na jednocentymetrowe kawałki. Cebulę obrać i pokroić w piórka. Jabłka umyć, przekroić na pół, usunąć pestki, wydrążyć. Miąższ z jabłek pokroić w drobną kostkę. Połączyć w salaterce śmietanę, sok z cytryny, śledzie, cebule i szczypiorek. Wymieszać, doprawić solą i pieprzem. Sałatkę przełożyć do wydrążonych jabłek. Podawać z pieczywem, udekorowane kolorowymi liśćmi sałaty.

4 komentarzy

Filed under sowa w kuchni

4 responses to “Sałatka śledziowa

  1. irytek

    Finetko, jestem dziwadłem, bo nie przepadam za śledziami, ale bardzo lubię z nimi wszelkie sałatki. ta nie wydaje się skomplikowana, więc sobie zrobię:)

  2. finetka

    Śledzie lubię smażone i w zalewie octowej, byle nie w oleju, no i jako składnik np sałatki.

  3. irytek

    Na pólnocy macie większy wybór śledzi i ryb. Ja chyba jeszcze nigdy nie jadłam smażonych śledzi, nie przypominam sobie:] A jesli miałabym wybierać, to wolę w oleju. W zalewie octowej tylko domowej roboty, bo te sklepowe są za ostre;)

  4. finetka

    Ano mamy. Ale te w zalewie octowej to mam na myśli takie opiekane (smażone) wcześniej, a potem w zalewie octowej. Moja babcia robiła pyszne.🙂

Skomentuj

