Faworki

składniki:

  • 2 pełne szklanki mąki
  • 3 łyżki śmietany
  • 1 łyżka rumu
  • 5 dag masła lub margaryny
  • 2 jajka
  • 6 żółtek
  • szczypta soli
  • olej do smażenia
  • cukier puder zmieszany z cukrem waniliowym do posypania

Przesianą mąkę posiekać z masłem, dodać jajka i żłótka oraz śmietanę, dokładnie wyrobić ciasto, dodając pod koniec sól i rum. Ciasto podzielić na części, przykryć, by nie wysychało. Rozwałkować na cieniutki placki podsypując niewielką ilością mąki. Wykrawać paski szerokości 3 cm i długości 10 cm, na środku wzdłuż nacinać, przez nacięcie przekładać koniec.

W głebokim naczyniu rozgrzać olej, wkładać faworki i smażyć na jasnozłoty kolor. Usmażone wyjąć, ulożyć na ręczniku papierowym, a gdy tłuszcz wsiąknie, przełożyć na półmisek, posypać cukrem.

6 komentarzy

Filed under sowa w kuchni

6 responses to “Faworki

  1. irytek

    W dzieciństwie wolałam faworki (u nas nazywane chrustem) od pączków:) Uwielbiałam je. Teraz jest odwrotnie:)

  2. finetka

    Nazwę chrust też znam.🙂 Czasem lubię pochrupać.🙂

  3. Pingback: Braki… « Dziupla sowy (II sezon)

  4. Faworki czy chrusty – nigdy nie widziałam różnicy, choć niektórzy mówią,ze jest.. Ja nie wiem jaka. Mówię i tak i tak :)) A są pyszne, to na pewno! :)) W zeszłym roku robiłam w karnawale, w tym nie. Chyba już nie będę robić. Dziś coś na Walentynki zrobię🙂 Miały być trufle z masy marcpeanowej, ale masa jeszcze nie dotarła (zamówiłam na allegro), więc będzie coś innego.
    Pozdrawiam.🙂

  5. finetka

    A masę marcepanową użyjesz w innym terminie.🙂

Skomentuj

