Zupa wiosenna

składniki:

  • 6 szklanek rosołu z kurczaka
  • pęczek natki
  • pęczek szczypiorku
  • kilka listków bazylii
  • garść świeżego szczawiu
  • pół szklanki  śmietany
  • łyżka masła
  • sok z cytryny
  • pieprz i sól

Szczaw, szczypiorek, bazylię i natkę dobrze opłukać, osączyć i drobno pokroić.  Wrzucić do rondla z rozgrzanym masłem i bardzo krótko (1-2 minuty) dusić. Rosół zagotować, wymieszać z podduszoną zieleniną, przyprawić do smaku solą, pieprzem oraz sokiem z cytryny. Zaciągnąć śmietaną. Można podawać z grzankami, lub groszkiem prysiowym.

4 komentarzy

Filed under sowa w kuchni

4 responses to “Zupa wiosenna

  1. irytek

    Jak to się stało, że ja przegapiłam zupę wiosenną?:) Och, jak dawno nie jadłam szczawiu, to smak z czasów dzieciństwa. Rwany prosto z łąki w czasie pobytów na wsi u babci, zapamiętany w zupie szczawiowej:)
    Ten rosół musi mieć ciekawy smak.

    Finetko, dziękuję za życzenia:)

  2. finetka

    Tak sobie myślałam, że w końcu tu trafisz.😉

    Wrzuciłam akurat ten przepis, bo krótki i mało przepisywania.😉 A ja ostatnio mam mało czasu na blogowanie. Siedzę na forum serialowym /tam nie jestem jako finetka/ na moim profilu na MySpace tam mogę zrobić własny css, ale nie wiem czy będzie mi się chciało. Tymczasem zmieniłam tlo, bez grzebania, to taki ułatwiony sposób. Mój profil jest 2języczny ang-pol. jeśli chcesz zerknąc to daj znać, podam Ci adres na maila.🙂

  3. irytek

    Finetko, a co się robi na tym profilu? Jestem zielona w tych sprawach. O czymś rozmawiacie konkretnie? Jedyne forum gdzie wiem jak się w nim obracać to szablonowe:) Dla mnie to jest czarna magia;)

  4. finetka

    tak się zastanawiam, czy gdzieś Ci odp na ten temat…

Skomentuj

